„Dreiheit”

DSC_0423[2].JPG                          Artysta: Martin Matschinsky, Brigitte Matschinsky-Denninghoff, budynek należący do państwa federalnego w Berlinie, Niemcy (fot. Alicja Molenda, 15.04.2016)

Wiązki prętów stalowych spawanych z poszczególnych elementów są znakiem rozpoznawczym tej pary rzeźbiarzy. Ta specjalna technika opracowana przez tych artystów, pozwala swobodnie poruszać się w przestrzeni nawet ogromnym bryłom. Czasami wydaje się, że prawa grawitacji przestały działać. Rzeźby są zawsze inspirowane skojarzeniami ze wzrostem, zwłaszcza przyrostem naturalnym. Takie skojarzenia są w wielkim kontraście do materiału, z którego są one wykonane: niklowo-chromowej stali. Dzięki zmieniającym się w świetle dziennym, bogatym wyświetlaniu kolorów powstającym na powierzchni obiektu, ponownie zacieśnia się relacje rzeźby i świata przyrody. „Dreiheit” przypomina nie tylko grupy drzew, ale także subtelnie przypomina dramat Golgoty.

Dreiheit
1993
Stal chromowo-niklowe
600 x 300 x 300 cm
Nieruchomość Miasta Berlina, przejętej w 2000 roku z funduszy fundacji loterii w Berlinie i oddany Berlińskiej Galerii, Museum Sztuki Nowoczesnej, Fotografia, i Architektury

(źródło: https://www.berlinischegalerie.de/en/museum-berlin/art-city-space/martin-und-brigitte-matschinsky-denninghoff-dreiheit/)

_________________________________

Czy dzisiaj dramat Golgoty skłania jeszcze kogokolwiekdo refleksji nad sobą i własnym postępowaniem?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s